Koliko je važno da imate fotke s događaja?

Možda zvuči smešno, ali pozabavili smo se temom selfie-a upravo zbog njegove dugovečne popularnosti i velikog procenta deljenja na društvenim mrežama. Količina fotografija sa vašeg događaja može u nekim slučajevima da bude i pokazatelj njegove uspešnosti. 

Počnimo jednostavnom definicijom:

Selfie je autoportret digitalne fotografije, uglavnom napravljen digitalnom kamerom ili telefonom, slikan iz ruke ili uz pomoć selfie stick-a. Čak i ukoliko ima više ljudi  na fotografiji, najvažnije je da je osoba koja slika, istovremeno i na fotografiji.

 

Istorija

Prvi ufotkani autoportreti javljaju se, naravno, mnogo pre pojave mobilnih telefona. Prvi takav portret datira još iz prve polovine XIX veka, a slikanje samog sebe u ogledalu bio je trend još 1900. godine kad je u prodaju puštena prva prenosiva Kodak kamera. Ipak, ovo nisu selfie-i, već njihovi dalji rođaci. 

Poreklo modernih selfie-a zapravo potiče iz japanske „kawai“ kulture (kawai = slatko na japanskom), gde su se mladi u Japanu, (pretežno ženskog pola) fotografisali sami ili s prijateljima, a potom te fotografije razmenjivali za kawai albume.

’83 godine, japanski proizvođač kamera, Minolta, u svoju Disc-7 kameru stavio je konveksno ogledalo (ogledalo koje pomaže da se sagleda veća površina) s prednje strane, čime je olakšano slikanje onoga ko kameru drži. 

 Fun fact: na kutiji ovog modela prikazana je kamera na vrhu štapa. 1995. godine je ovaj štap bio uvršten u knjigu „101 najbesmislenijih japanskih izuma“. Pitamo se šta autori ove knjige danas misle o popularnosti selfie stick-a.

Etimologija

Prvi put se reč selfie pojavila 2002. godine na jednom australijskom forumu. Međutim, ovaj termin zapravo je bio tada popularan sleng za bilo koju fotografiju sebe. 

Telefoni i selfie 

Ne čudi podatak da su prvu prednju kameru na telefonu napravili upravo Japanci, 1999. godine (u pitanju je bio Kyocera Visual Phone VP-210, i imao je memoriju koja je „podržavala“ 20 jpeg fotografija).

U zapadnu kulturu telefoni s prednjom kamerom stigli su uz Sony Ericson Z1010 2003. godine, a u potpunosti su ih popularizovali širom sveta telefoni mastali krajem prve decenije XXI veka. (Recimo, Iphone 4, koji je izašao 2010. godine)

Danas se proizvođači utrkuju oko kvaliteta kamere na telefonima, te brendovi upravo ovo ističu kao najvažniju karakteristiku svojih novih modela. 

Društvene mreže

  1. godine s rastom popularnosti Instagrama, filtera i sličnih sredstava za ulepšavanje fotografija,  selfie je postao još popularniji u svim krajevima sveta.

AR filteri

Filteri koji koriste proširenu realnost pojavili su se prvo na Snapchat-u, a potom ih je uveo i Instagram, 2017. godine. Filtere je prvobitno pravio Instagram, ali je nakon nekog vremena omogućio brendovima i privatnim licima da sami kreiraju ovakve filtere, time omogućavajući kompanijama da šire svest o svom brendu uz selfie-e. Na našem blogu o AR filterima pisali smo upravo o prednostima ovog tipa aktivacije na vašem događaju. 

Instagram estetika i pri fotkanju selfie-a

Lepo okruženje je važno za fotografije koje objavljujemo na Instagram, bilo da je u pitanju Instagram feed ili story. Možda biste pomislili da je za selfie fotke manje važno lepo okruženje jer je u prvom planu osoba koja fotografiše, ali ovo se pokazalo kao netačno. Većina ljudi će lepu pozadinu (bilo da je u pitanju lepa priroda, lep pogled ili kul unutrašnje okruženje) da iskoristi da „okine“ selfie i time ulepša svoju fotografiju. 

Razmišljajući o ovom fenomenu, napravili smo selfie zid – zid prekriven nekom interesantnom pozadinom po vašem izboru (ili našem predlogu). Ovaj zid može da bude ukrašen veštačkim zelenilom; interesantnim, apstraktnim oblicima; zanimljivim natpisima ili vašim brend imenom ili logom – a uz zabavnu i(li) upečatljivu pozadinu, broj selfie-a na vašem događaju može samo da raste! A gde su selfie fotke – tu je i „buzz“ o vašem eventu.

Fun fact: 2013. godine, reč selfie je i zvanično uvrštena u Oksfordov rečnik, te je te godine proglašena i za reč godine, a 21. jun je proglašen za nacionalni dan selfie-a.

Brojke, brojke…

  • Na Instagramu, #selfie se pojavljuje preko 413 miliona puta.
  • Prosečan broj selfie-a koje će za života da naprave ljudi rođeni posle 1980. godine: 25.000
  • 72% hirurga estetske hirurgije izjavilo je da ima pacijente koji žele operacije da bi lepše ispali na selfie fotografijama 

 

Sledeći put kad pomislite da je značaj selfie-a mali, setite se ovih podataka – a ako želite da vaš događaj bude popularan na društvenim mrežama, razmislite o tome da uključite neku od naših selfie aktivacija.